Klagemuligheter
Av og til går ikke ting som forventet. Hvis du mener at vi har gjort en feil, fortjener du selvsagt å bli hørt. Les om hvordan du klager her.
Vi prøver alltid å løse uenigheter, misforståelser og feil så tidlig som mulig, og du skal føle deg trygg på at vi tar klagesaker på alvor. Vår klageprosess er delt inn i tre ulike trinn, og her ser du hvordan du går frem:
Kontakt kunderådgiver eller skadebehandler
Hvis du har opplevd noe du mener er en feil fra vår side, er det første steget å ta dette opp med en av våre kunderådgivere eller skadebehandlere. De vil gjøre sitt beste for å rette opp i det som har skjedd. Hvis du fortsatt mener løsningen er feil, kan du ta kontakt med vårt kundeombud.
Kontakt kundeombudet
Kundeombudet er ansatt i If, men vurderer alle saker objektivt, upartisk og med nye øyne. Kundeombudet har fullmakt til å fatte beslutninger i forsikringssaker. Du kan sende inn en klage til kundeombudet på tre ulike måter:
- Fyll ut dette skjemaet
- Send en e-post til kundeombudet@if.no
- Send et brev til postboks 240, 1326 Lysaker
Kontakt Finansklagenemda
Hvis du fortsatt er uenig, kan du klage til Finansklagenemda. Deres hovedoppgave er å løse tvister mellom finansforetak og deres kunder. Deres avgjørelse er rådgivende for foretakene.