Livslang reparasjonstrygghet

Bilmekanikere i arbeid på et verksted

Like sikker etter skade som før skade

Vår fremste prioritet er å sørge for at bilen din er like sikker etter en skade som den var før. Hvis du har en skade som dekkes av bilforsikringen din, gir vi livstidsgaranti for feil og mangler knyttet til reparasjon av karosseriskader. Forutsetningen er at reparasjonen blir utført på et av våre avtaleverksteder. Dekningen gjelder både deler og utført arbeid, og fortsetter å gjelde også etter at bilen bytter eier. 

Meld bilskade

Avtaleverksteder med ekspertise på ditt kjøretøy

Moderne kjøretøy har avansert elektronikk, og det kan derfor kreves spesialverktøy og spesialkompetanse ved reparasjon. Våre avtalepartnere består hovedsakelig av merkeverksteder og forhandlere som er eksperter på sine egne bilmerker. Våre avtaleverksteder er nøye opplært og sertifisert for å sikre at de kan reparere akkurat ditt kjøretøy riktig. De har også tilgang til nødvendig utstyr og produsentens reparasjonsmanualer for å sikre korrekte reparasjoner.

Miljø og bærekraft i fokus

Vår målsetning er å redusere forbruket av verdens ressurser. Derfor prioriterer vi reparasjon fremfor utskifting av deler når det er mulig. Våre avtaleverksteder deler denne miljøbevisstheten og streber etter å bruke brukte orginaldeler, så lenge de er kvalitetssjekket og like gode som nye. På denne måten bidrar vi til å bevare miljøet samtidig som vi gir deg pålitelige reparasjonstjenester.

Detaljert informasjon om livslang reparasjonstrygghet

Vi gir livstidsgaranti for utbedring av feil og mangler knyttet til reparasjon av bilen. Dette gjelder både feil og mangler på deler og utført arbeid knyttet til reparasjon av bilens karosseri. Mekaniske deler og slitedeler er unntatt fra dekningen.

Forutsetninger som må være oppfylt:

  • Reparasjonen må være utført på ett av våre avtaleverksteder på reparasjonstidspunktet, og som vi har anbefalt å benytte til utbedring av skaden.
  • Vi har betalt for reparasjonen.
  • Melding om reklamasjon skal skje både til verksted som utførte reparasjonen og til oss.
  • Reklamasjon må skje uten ugrunnet opphold.
  • Reklamasjonen gjelder kaskoskader på person- eller varebil som ikke er over 3,5 tonn.

Dekningen ble lansert 19. november 2021, og gjelder for skader som er oppstått og reparert etter dette tidspunktet.

Vi trer inn i bileiers krav mot verkstedet dersom vi dekker kostnader for å utbedre feil og mangler.

Våre bilforsikringer