Dette er Priyanka

Hun er forsikringsrådgiver.

Hun er også Sherlock Holmes.

I rollen som inngående forsikringsrådgiver i If er Priyanka den første kunden møter på når de ringer til oss. Om det gjelder hjelp med å sjekke en forsikring, hjelp til å forstå forsikringene – uansett er Priyanka der for å hjelpe våre kunder. Og noen ganger innebærer jobben å være litt detektiv, slik at hun best mulig kan hjelpe kundene.

- Jeg hadde en kunde som stod med dobbeltforsikring på hytte. Da jeg gravde litt fant jeg ut at adressen hadde blitt endret, og i stedet for adresseendring hadde kunden tegnet en ny forsikring på hytten på nettet. Jeg hjalp ham med å fjerne dobbeltforsikringen og han fikk refundert deler av beløpet. Kunden kalte meg Sherlock Holmes og sa jeg var en flott rådgiver. Det inspirerte meg veldig!

Fikk tillit i jobben med en gang

Priyanka jobber i If ved siden av arkitektstudier og sier hun er imponert over den tilliten If viser til nyansatte:

"Man får mye ansvar med en gang. Man får så god opplæring og oppfølging, og da sitter man raskt og tar telefoner fra kunder og skal rådgi på best mulige måte. Jeg liker hvordan man får en sånn tillit så raskt, det er sjeldent!"

Som forsikringsrådgiver i If blir man aldri utlært. Foruten å lære noe av hver eneste samtale med kundene, har If også ulike kurs og opplæringsprogrammer som gir mulighet til faglig påfyll. Og ikke minst preget denne hjelpsomheten alle som jobber i If.

- Man merker så godt at kolleger vil at du skal lykkes. Jeg merket det allerede første dagen, kollegaene som er der og man spør hverandre «Går det fint? Er det noe du trenger hjelp med?». Det var ikke sånn at kolleger kom og sa «Du kan stole på meg, jeg vil hjelpe deg». Det merker man, hjelpsomhet sitter i ryggraden til alle som jobber i If.

De ansatte blir hørt

I If har vi en idébank som vi oppfordrer alle ansatte til å bruke, ikke minst forsikringsrådgivere som sitter tettest på kundene og ofte har veldig gode innspill til forbedringer. Priyanka har hatt andre jobber der hun har tatt opp saker med ledelsen uten at det ble gjort noe med. I idébanken blir alle ideer plukket opp av de som har mulighet til å gjøre noe med det.

- Det er veldig fint at ledelsen hører på rådgiverne som faktisk snakker med kundene, at deres stemme blir hørt. Jeg synes idébanken er et av de sterkeste verktøyene fordi ledelsen viser at de faktisk tar de tingene vi som forsikringsrådgivere sier seriøst.

Det sosiale miljøet er 12 av 10!

Priyanka fremhever det sosiale miljøet og spesielt det som skjer på kontoret:

- Man har alle de planlagte sosiale happeningene, men så er det de hverdagslige tingene. Man ser noen spiller bordtennis og går bort og blir med. Jeg liker så godt alt det hyggelige sosiale som oppstår i øyeblikket! Ofte fører det også til at man spontant kan ta det videre etter jobb.

"Hvis du vil ha en arbeidsplass der du føler du er omringet av både venner og kolleger, så søk!"