Lyst til å jobbe som utgående forsikringsrådgiver?
Søk her!Hva innebærer det å jobbe som utgående forsikringsrådgiver?
I rollen som forsikringsrådgiver sørger du for at kundene våre føler seg trygge i hverdagen. Dette gjør du gjennom en effektiv og nøyaktig behovsavklaring for å være sikker på at kunden er riktig forsikret basert på sine egne behov. I de fleste tilfeller vil dette innebære salg av nye forsikringer, men det kan også være at du fjerner forsikringer som kunden ikke lenger har behov for.
Som rådgiver har du et eget salgsbudsjett som du blir fulgt opp på, men hos oss drives vi ikke av provisjon nettopp fordi kundenes behov er det viktigste for oss i vår rådgivning. Dette er én av grunnene til at vi kan skryte av et godt arbeidsmiljø, fordi vi jobber sammen som et team for å lykkes og oppnå resultater.
"Det gir jobben min så stor mening når jeg vet hvilken forskjell vi kan utgjøre i folks liv."
Les intervjuet med Mathias, som jobber som utgående forsikringsrådgiver i If
Et eksempel fra hverdagen
Se for deg at du snakker med en kunde. Han er pappa, og etter en god behovsavdekking med deg, kjøper han barneforsikring. To år etter, rammes familien av en ulykke som gjør barnet arbeidsufør resten av livet. Hadde det ikke vært for den samtalen dere hadde hvor du kartla familiens behov og solgte barneforsikringen, ville barnets fremtid sett helt annerledes ut økonomisk.
Dette er ett av mange reelle eksempler på forskjellen du gjør i noens liv ved å jobbe som forsikringsrådgiver hos oss.
Alltid i forkant med proaktiv kundekontakt
I denne rollen består hovedoppgavene dine av å booke og avholde møter med eksisterende kunder for å gjennomgå deres forsikringsbehov. I disse møtene gjør du en grundig behovskartlegging og selger forsikringer basert på dette, slik at kundene er riktig forsikret og kan føle seg trygge i hverdagen.
I motsetning til den inngående rollen, hvor kundene ringer inn og du må hjelpe kunden med det den trenger først, er denne rollen proaktiv i kundekontakten ettersom det er du som ringer ut til kunden. Det vil si at hverdagen ikke påvirkes av en telefonkø, og du står derfor friere til å strukturere arbeidshverdagen slik du ønsker.