Viktig å tenke på når skade meldes
Vi kan ikke gjøre en vurdering av om forsikringen omfatter skaden før vi får en skademelding og eventuelle relevante underlag. Det er også viktig at du ikke erkjenner ansvar for skaden før vi har tatt stilling til saken.
Opplysninger vi trenger:
- Kontaktdetaljer til deg som forsikringstaker
- Beskrivelse av hva som har skjedd, hvor og når
- Hvem er skadelidt/kravstiller?
- Hva var deres oppdrag/oppgave?
- Kopi av eventuelt skriftlig krav
Husk å reklamere til eventuelle underentreprenører/leverandør umiddelbart.
-
1
Saksbehandling
Vi behandler forsikringsaken på dine vegne.
-
2
Forhandling
Våre dyktige medarbeidere hjelper deg i dialogen med kravstiller og prøver å komme til en best mulig løsning.
-
3
Avslutning
Dersom det foreligger et erstatningsansvar for bedriften vil vi utbetale i henhold til forsikringsavtalen.
-
4
Tvist?
Havner saken i rettsapparatet vil våre jurister hjelpe deg videre.