Du har mulighet for å klage
Noen ganger går det ikke helt som forventet, og dersom du mener vi har gjort en feil i din sak, skal vi selvfølgelig ta din tilbakemelding på alvor.
Klageprosessen
Klageprosessen har tre trinn, men vi forsøker å løse uenighet, misforståelser og feil så tidlig som mulig. Vi ber deg først ta kontakt med rådgiver eller skadebehandler og forklar konkret hva du mener er feil.
Kundeombudet
Hvis du etter samtale med rådgiver eller skadebehandler fortsatt mener at løsningen er feil kan du ta kontakt med Kundeombudet.
Kundeombudet er ansatt i If, men vurderer alle saker selvstendig objektivt og upartisk. Kundeombudet har fullmakt til å fatte beslutning i forsikringssaker.
Fyll ut skjemaet nedenfor så konkret og tydelig som mulig om hva du mener er feil.
eller e-post til kundeombudet@if.no,
eller per brev til adresse: Postboks 240, 1326 Lysaker.
Finansklagenemda
Hvis du fortsatt er uenig, kan du klage videre til Finansklagenemnda. Nemndas hovedoppgave er å løse tvister mellom finansforetakene og deres kunder. Nemndas avgjørelser er rådgivende for foretakene.
Les mer om klageordningen hos Finansklagenemda på følgende nettside: Finansklagenemnda (FinKN).