Dette er David.
Han er ikke bare forsikringsrådgiver.
Han er også ukehandelens beskytter.
Kundekontakten er det David setter aller mest pris på i jobben som forsikringsrådgiver i If. Å prate med mennesker i alle faser av livet. Nybakte foreldre, nylig pensjonerte eller noen som nettopp har kjøpt sin første bil – to samtaler er aldri like og alle kunder har ulike behov.
«Å selge forsikring kan minne om å legge puslespill; du må få en og en brikke på plass. Ved å være lydhør og stille de rette spørsmålene, forstår jeg hva som er viktig for kunden, både i hverdagen og på lang sikt. Hver eneste kunde – og samtale – er unik. Det gjør jobben min både morsom og utviklende.»
Kunden og jeg er på samme lag
– Å forstå kundens liv er nøkkelen for meg, sier David. En ødelagt bil er så mye mer enn metall og lakk. Den stikker umiddelbart kjepper i hjulene for familiens hverdagsliv – bare det å handle mat eller kjøre åtteåringen til fotballtrening blir en kjempeutfordring. Som forsikringsrådgiver er det min oppgave å identifisere de kritiske punktene i kundenes liv, før en skade skjer, og anbefale de forsikringene som gjør livet tryggere.
Å selge produkter som er meningsfulle og som kan gjøre en forskjell hvis uhellet faktisk er ute, motiverer David. I If handler det om at kundene skal være best mulig forsikret, ikke mest mulig forsikret. Det viktigste for meg er derfor å finne ut hvilke forsikringer kunden har i dag, og hvordan disse passer med forsikringsbehovet kunden faktisk har.
– Mange kunder vet ikke helt hva forsikringen deres dekker, sier David. Kanskje betaler kunden for en tilleggsforsikring på bilen som er helt unødvendig med tanke på kjøremønster og livsstil. Da anbefaler jeg alltid å si opp den ekstra forsikringen. Kunden og jeg er på samme lag. Vi skal finne den beste løsningen sammen.
Full fart i en kultur full av omtanke
Det var ikke bare muligheten til å jobbe tett med kunder og med meningsfullt salg som lokket David til If. Han så også gode utviklingsmuligheter, både i sin rolle og i selskapet, samt en trygg og stabil arbeidsgiver.
Vil du vite mer?
Les mer om hvordan det er å jobbe hos If, og se våre ledige stillinger. Kanskje du finner noe som er akkurat ditt neste steg i karrieren.
– Det er vanskelig å forstå hvor god team-spiriten er før du har jobbet her en stund. Den er virkelig fantastisk, sier David. Alle er så hjelpsomme, og er du ny får du masse støtte og oppmuntring fra kolleger med mer erfaring. Lederne er alltid tilgjengelige, og har du et spørsmål får du kjapt svar fra noen med masse kunnskap på området. Det er full fart, men i en kultur full av omtanke. Vi bryr oss ikke bare om kundene, men også om hverandre.
Få bedriftsnyheter og info om ledige stillinger.